Próbálom lerövidíteni a zenei stílus lapomat: A 60-as évektől kezdve egészen napjainkig találhatók számok a repertoáromban, gyakorlatilag az összes populáris stílusban. Minden esetben a megrendelővel előre egyeztetve készülök zenékkel, ezen felül fontosnak tartom, hogy minél több számkérést teljesítsek amire nem érkezik tiltás és illeszkedik az adott pillanat hangulatához.
Mekkora maximum létszám a rendezvényeken?
A maximum létszám amire az alap hang- és fénytechnika felszerelésem alkalmas (minőségi szolgáltatással) 150-170 fő. Ez nem azt jelenti, hogy nem tudok elvállalni nagyobb rendezvényeket, ám ehhez extra hang és fénytechnika lehet szükséges. Ezeket egy igényfelmérés után bérléssel tudom biztosítani ha a rendezvény szervezője ezt tőlem igényli.
Mennyi szünetet tartasz?
A szó legszorosabb értelmében semmit. Első számú feladatom, hogy az eseményen folyamatos jó hangulat legyen, erre való törekvésemet csak igény (beszéd, játék, stb…) esetén szakítom meg. Nem dohányzom, nem iszom alkoholt és a fáradékonyság is messze áll tőlem.
Kell-e ismerned a rendezvény menetét?
Mindenképp előny, ha ismerem a menetrendet, így tudok kicsit előre tervezni. De ha erre nincs lehetőség, akkor sem esek pánikba, rugalmasan alkalmazkodom és rögtönzök. Szívesen segítek is a program ésszerű kialakításában, ha erre igény van.
Meg lehet előre határozni a zenei repertoárt?
Természetesen fontos, hogy előre tisztázzuk a zenei repertoárt, amihez igyekszem tartani is magamat. Mindenkinek vannak kedvenc zenéi, amiket mindenképp hallani akar, ezeket egy személyes megbeszélés alkalmával kimazsolázzuk. Arra is van lehetőség, hogy előre pontosan rögzítjük a lejátszandó számokat, de hidd el, nem érdemes a végtelenségig megkötni egy jó DJ kezét, mert pont azt veszíti el ezzel, ami az előnye: így nem tud alkalmazkodni a közönség igényeihez.
Van lehetőség zene lejátszására? Milyen adathordozón adjuk oda és mikor?
Minőségmániás és maximalista vagyok e téren. Nincs rosszabb egy megugró CD-nél, vagy silány minőségű felvételnél a buli közben. Ilyenkor rendszerint mindenki a DJ-re néz, aki tehetetlenül áll a keverőpultnál. Ezeket érdemes elkerülni és előre odaadni nekem a hőn áhított felvételeket, pár nappal az esemény előtt. Természetesen adódhat olyan helyzet, amikor szükség lehet a rendezvényre hozott zenék azonnali lejátszására, ilyen esetekben bluetooth-ról, pendrive-ról és kis jack-ről (3,5 mm) tudunk dalt lejátszani.
Játszol mulatós-, lakodalmas zenét?
Igen, de csak igény esetén, hisz sok ember "érzékeny" erre. Nem gondolom, hogy ezt a magyarságra jellemző zenei stílust el kellene fojtani, és azt sem, hogy ennek teljes kiirtásával lesz nívósabb egy DJ. Az a véleményem, hogy például egy jó hangulatú, hagyományos lagzi elengedhetetlen kelléke az élőhangszeres mulatós zene is (de a diszkós verzió nem), legalább a menyasszonytánc ideje alatt. Itt kell azonban megjegyeznem, ha kb. egy óránál több ilyen stílusú zenét tervezel az eseményedre, sajnos nem én vagyok a te embered.
Tudsz ceremónia hangosítást végezni, ha nem a házasságkötőben kelünk egybe?
Igen. Természetesen minden szükséges felszereléssel rendelkezem, hogy színvonalasan és minőségin meg tudjam oldani a hangosítást, de erre való igényeteket mindenképp előre kell jeleznetek! Az igényelt hangosítást korszerű technikával végzem majd, tabletről is vezérelhető hangrendszerrel (nem kell külön helyet biztosítani a keverőpultunknak). A rendszer a lagzi felszerelésétől teljesen függetlennek számít, nem fogtok látni a vacsi közben pl. kötözgetést, kábel húzás-vonást, hangfalcipelést stb.-t.
Milyen felárért végzitek a ceremónia hangosítást?
Azt szoktam mondani, hogy nem jár akkora plusz költséggel, hogy érdemesebb legyen egy pincérre bízni. :) Igényektől, létszámtól, helyszíntől függően hozzávetőleg +15-20 ezer forint költséggel kell számolnotok. Véglegesíteni a számot egyeztetés után tudjuk, de ezzel talán jól körbeírjuk az értékét.
Zenélsz vacsora alatt?
Igen, vacsora alatt az eseménynek leginkább megfelelő zenei stílus szól, amit általában előre egyeztetünk. Nyilván ilyenkor még csínján bánok a hangerővel, hogy a meghívottak minél kellemesebben érezzék magukat. Amennyiben külön vagy kapcsolt helységben található a vacsorahelyszín a lakodalomhoz képest, építek fel külön hangrendszert erre a célra is. Természetesen ez a szolgáltatásom részét képezi, semmiféle plusz költséggel nem jár.
Beszédekhez, köszöntőkhöz tudsz biztosítani vezeték nélküli mikrofont?
Igen. Az alapfelszerelésem részét képezi a vezetéknélküli mikrofon, melyet nagy hatótávolságon belül, lehet használni. Arra kérlek titeket, hogy az ilyen jellegű szándékotokat előre jelezzétek!
Tudsz a vőfélynek / ceremóniamesternek / műsorvezetőnek vezeték nélküli mikrofont biztosítani?
Tudok biztosítani, de ezt NEKI kell előre jeleznie felém még az esemény előtt (napokkal előtte személyesen vagy telefonon, nem a helyszínen, aznap). Esküvőköi ceremóniamesterektől egy bizonyos szint felett véleményem szerint elvárt a saját mikrofon, amit örömmel integrálok a hangrendszerünkbe.
Nem terverzünk megbízni ceremóniamestert vagy vőfélyt az esküvőnkön, el tudod látni a szerepét?
A rövid válaszom annyi volna, hogy „nem”, a hosszú pedig az, hogy „részben”. :) Sok esküvői zeneszolgáltató mondja magáról, hogy ő DJ és ceremóniamester is egyben. Nekem valószínűleg egy kicsit más a nézőpontom ezzel kapcsolatban, így aztán én nem tartom megoldhatónak egy profi vőfély vagy ceremóniamester teljes körű pótlását a Nagy Napotokon egy DJ-vel, de ez persze szubjektív nézet. Véleményem szerint azt a komplex szolgáltatást, ami az említett feladatkörbe tartozik, csak egy külön erre fogadott személy tudja elvégezni, aki rendelkezik a szükséges képességekkel és tapasztalattal e téren. Nyilván mivel sok lagzit láttam már és alapvetően jó kompetenciákkal rendelkezem e téren, bizonyos feladatokat át tudok vállalni, de teljes körűen nem tudom helyettesíteni a ceremóniamestert/vőfélyt, mert szerintem ez egy külön szolgáltatói szakma. Amit viszont örömmel és igényesen meg tudok oldani, ha esetleg nem szeretnétek külön szolgáltatót: vendégérkeztetés a helyszínre, vacsora alatt elhangzó információk bemondása, programok celebrálása, egyszerűbb játékok lebonyolítása.
Mekkora helyre van szükséged?
Minimálisan 2,6 méter belmagasság, 5x1,5 méter vagy 3×2,5 méter alapterület szükséges a teljes felszerelés telepítéséhez. Ennél kisebb helyen valamit ki kell hagynom technikából, vagy kicsit máshogy kell rendezkednem, ami külön egyeztetést igényel.
Mire van szükséged a helyszínen?
Minden hang- és fénytechnikai berendezést én biztosítok, beleértve a pultom állványzatát is, tehát nincs szükségem külön asztalra, vagy bármire az adott helyszínen. Számomra csak a helyet (min. 2,6 méter belmagasság, 5x1,5 méter vagy 3×2,5 méter alapterület, vagy külön egyeztetve), és a pultom 20 m-es körzetében 1 db 230V-os konnektort kell biztosítani, lehetőleg olyan körön amit csak én használok, hozzávetőleg 16A-re biztosítva, földelve. A felszerelésem részét képezi egy FI relével ellátott elektromos elosztó doboz illetve egy online kettős konverziós szünetmentes táp, utóbbit minden esetben az adott áramvételi helyre csatlakoztatom. A felszerelés alkalmas 3 fázisú áram kezelésére is, sőt, ha van lehetőség ennek igénybevételére, ezt előnyben is részesítem. Szélsőséges esetekben (nagyobb szabadtéri rendezvények, vagy 200 fő feletti sportcsarnok, sátor, stb.) extra hangosításra lehet szükség, melyet igény esetén bérléssel biztosítok, egyedi felmérést és ajánlatadást követően.
Milyen ruhában lépsz fel?
Öltözködésemmel alkalmazkodok a rendezvény elvárásaihoz, hangulatához és nívójához, melyet előre egyeztetünk. Ha ezt előre megbeszéljük (és lehetőségem engedi), igyekszem a rendezvény színvilágával harmonizálni.
Van-e lehetőség egy időpont feltételes lefoglalására/fenntartására?
Ha jelzitek szándékotokat egy időpont lefoglalása iránt, de a döntéshez még időre lenne szükségetek, van lehetőség egy úgynevezett "ceruzás bejegyzésre". Ilyenkor a közös megegyezésnek megfelelően, (de jellemzően 1 hetes időszakra) nem adom más érdeklődőnek a kiszemelt időpontot. FONTOS: A telefonos érdeklődés vagy e-mail-ben történt árajánlatkérés még nem jelenti önmagában az időpont fenntartását. Válaszként azonnal, vagy kis idő elteltével kapni fogtok tőlem egy jelzést (rendszerint e-mail-ben), hogy a kért dátum szabad, vagy már foglalt. Amennyiben szabad, a válasz kiadásától 1 hétig tartom nektek az időpontot, hogy végiggondolhassátok a lehetőségeiteket. Egy héten belüli válasz hiányában "kiradírozom" a foglalást, és újra elérhetővé válik az időpont más részére is.
Hogyan rendelhetünk meg véglegesen?
E-mail-ben, a rendezvény dátumának, helyszínének és a megrendelő pontos elérhetőségeinek megadásával (email és telefon). Ezt követően szolgáltatói szerződéskötéssel véglegesítem az időpontot.